top of page

【#教師隨筆】三層分明結構 輕鬆表達文章思想



近年台式奶茶十分流行,老師我偶爾都會去飲杯奶蓋珍珠奶茶,鍾意佢有唔同嘅層次。其實一篇流暢嘅英文作文同一杯好嘅奶蓋珍奶有一個共通嘅特點,就係層次分明,唔會「撈埋一舊」,特別係作緊persuasive essay嘅時候,清晰嘅脈胳就更加重要!今日就講下點樣用connectives同conjunction 去整一杯有完美分層嘅作文啦。




Topic Sentence、Body sentences 及Closing Sentence

簡而言之,topic sentence 乃段落的主旨句,作用係向讀者說明呢個段落嘅內容係咩。而body sentences 嘅定位係去支持或延伸主旨句嘅內容,例如故事的詳細情節或一些支持作者立場的理據。最後的closing sentence則是要明示段落的結束,終結段落的重點或作引子去準備進入下一段。


活用connective-段落之中

第一個分層出現在Topic sentence 和body sentences。在這裏,只需要用些簡單connectives 便已經可以做到鮮明的主次效果。如”For example”,”For instance”可用於舉例子去支持主旨句;“Then”,”afterward”,”as a result”則可以用於故事情節的推進;甚至乎最簡單的”first”和“firstly”,都已經可以幫助作者和讀者分隔開Topic Sentence 和Body Sentences 。


其次則是body sentence 與body sentence 間的分隔。學生其中一個常見問題的問題是斷句不清晰及重複寫了同一個意思的句子。多使用 conjunction 去斷句能幫助讀者閲讀,理解作者想表達的意思,亦可以避免於寫作時寫了重複意思的句子。於這處常用的conjunctions 有“besides”,”In addition”,”Also”,”furthermore”, “next”,”Moreover”等等。這些conjunctions 都適用於兩句沒有主從關係的body sentences 中間。


最後就是body sentences 和closing sentences 中間,適用的conjunctions有”In conclusion”, “At last”,”Lastly”,”Finally”,於此處其實不一定要用conjunction去做分層,反而要令Closing sentence的意思夠明顯便可。


活用connective-段落之間

不只是段落之中,其實段落的開首也可以加上conjunction去令文章脈絡更加清晰。例如可在Middle paragraphs的第一段首加上“To begin with”,”To start with” 以標明middle paragraphs 正式開始。另外,於最尾一段的段首可使用“In summary “,”In conclusion “,”To sum up”,”Overall” 去標示這段落是ending paragraph 。


總括而言,適當的於文章不同位置使用connectives 能使文章容易閲讀,更可以加強作者的表達能力。所以家長和同學下次作文的時候,不嘗試使用一下connectives去為文章做出漂亮的分層吧!


大眾教室 電話:2942 6599 / 5599 2038 (WhatsApp查詢熱線) 電郵:info@popularlearning.com.hk 網址:https://www.popularlearning.com.hk/


相關課程:


bottom of page